Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/aktualnosci/jesli-cos-produkujesz-wytwarzasz-produkty-uboczne/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/aktualnosci/jesli-cos-produkujesz-wytwarzasz-produkty-uboczne/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Zwiększenie zysku: Jeśli coś produkujesz – wytwarzasz produkty uboczne

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/aktualnosci/jesli-cos-produkujesz-wytwarzasz-produkty-uboczne/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Jednym ze sposobów zwiększenia zysku w firmie jest wykorzystanie „odpadów” . W tym przypadku nie chodzi oto by zbieraś puszki czy śmieci i biegać z wózkiem na skup rzeczy kolorowych:) Chodzi bardziej o to by wykorzystać to co powstaje podczas pracy, czego generalnie Twój klient nie kupuje. Podaje kilka przykładów i schematów działania:

Infoprodukty

Prawie zawsze jest to wiedza i doświadczenie. Można na jej bazie  tworzyć info-produkty: kursy, ebooki, audiobuki, i inforafiki i wiele inny form przekazywania treści.

Produkty informatyczne

Są firmy które efekty uboczne przekuwają na produkty informatyczne. Czasem w takim stopniu ze produkty te staja się glówną silą napędowa firmy. Wspaniały przykład firmy  Sigma37, której aplikacje Basecamp znają prawie wszyscy. Pierwotne aplikacja ta była wewnętrznym narzędziem firmy do zarządzania zadaniami.

Agregacja materiałów

Aby coś stworzyć, szczególnie w branży projektowej potrzebujesz wyszukać sporej ilości wiedzy z Google. Potem tą wiedzę trzeba jakoś uporządkować i usystematyzować. Przez lata powstaje materiał, który z punktu widzenia firm w tej branży jest niezwykle przydatny.
Dlaczego tego rodzaju materiał w części nie zaoferować innym? Może przynieść spore profity.

Serwisanci sprzętu AGD, serwisanci samochodów

Serwisanci podczas swojej pracy, uzyskują bardzo przydatną wiedzę. Po pierwsze wiedza jaki sprzęt danej marki jest wyjątkowo awaryjny, po drugie wiedza co w nich najczęściej się psuje. Dzięki tego typu informacje można publikować raporty, instrukcje, biuletyny – które pomagają użytkownikom tych przedmiotów zapobiegać usterką.

Inne przykłady wykorzystania  efektów ubocznych : znajomość trendów, kontakty (!) w przypadku handlowców, usprawnienia gotowych już narzędzi.

Właściciele sal szkoleniowych

Klientami w tym przypadku mogą być osoby prowadzące szkolenia: trenerzy, prezenterzy, couach`e. Takie osoby chętnie skorzystają ze wiedzy związanych z tym jak prowadzić szkolenia.

Nauczyciele jogi, fitness, pillates

Zadziwiająco mało osób nagrywa przebieg ćwiczeń choćby na audio.  Być może dlatego, że osoby te są często przywiązane do doskonałości? Być może takie audio będzie pełne trzasków, jednak ich cena też nie musi być wygórowana, poza tym spełnią swoją rolę. Uczestnicy być może będą chcieli poćwiczyć sobie w domu ulubione sekwencje (joga).

 

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->