Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/automatyzacja/strategia-dawida-czyli-jak-stworzyc-mala-firme-ktora-wygrywa/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/automatyzacja/strategia-dawida-czyli-jak-stworzyc-mala-firme-ktora-wygrywa/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Malcolm Gladwell - w swojej książce "Dawid i Goliat" pokazuje, że Dawid, miał tak naprawdę miażdżąca przewagę nad Goliatem. Był procarzem, który potrafił wycelować w czoło przeciwnika z ponad 100 metrów. Był szybki i zwinny w porównaniu z przeciążonym zbroją Goliatem.

Strategia Dawida – przykłady małych firm z dużymi sukcesami.
Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/automatyzacja/strategia-dawida-czyli-jak-stworzyc-mala-firme-ktora-wygrywa/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

„Młodzi ludzie, budując swoje biznesy biorą sobie na wzór wielkie firmy jak Facebook, czy Apple, Zelando. jednak  jest mnóstwo małych które sobie świetnie radzą i to z nich lepiej brać przykład”. Te słowa usłyszałem od Roberta – sprawnego przedsiębiorcy, który dla mnie jest przykładem osoby, która stosuje strategię Dawida w prowadzeniu swojej firmy – i wychodzi na tym wyśmienicie.

Nie musisz mieć wielkiej firmy.

Małe firmy mają swoją przewagę i atuty. Mogą bardzo sprawnie funkcjonować. Sigma Six – to książkowy przykład firmy, której produkty przynoszą olbrzymie zyski, mimo to  pracuje w niej kilkuosobowy team i nieźle sobie radzi.

Optymalizacja popłaca

Redukcja zbędnych elementów, i optymalizacja wszystko co się da to klucz do sukcesu. Wspomniany na początku Robert stosuje reklamę, która daje mu nawet 500% ROI.

Książkowym przykładem takiego działania, jest Tim Ferris – autor Bestsellerowego poradnika „4 godzinny tydzień pracy”, który stworzył samowystarczalną firmę, w której „pracuje” tytułowe kilka godzin w tygodniu.

Nie zawsze warto wchodzić na grząski teren.
Jeden z moich klientów, który działa w branży budowlanej, daje przykład, że przy bardzo dużej ilości zleceń, nie zawsze warto angażować większej ilości ludzi, lepiej jest zoptymalizować pracę i odpuścić ekspansje. W tej branży bardzo trudno znaleźć dobrych pracowników, jest to żmudny i stresujący proces. Czasem  lepiej się wycofać do swojej „strefy skuteczności”.

 

Twoje predyspozycje dźwignią dla biznesu.

Malcolm Gladwell – w swojej książce „Dawid i Goliat” pokazuje, że Dawid, miał tak naprawdę miażdżąca przewagę nad Goliatem. Był procarzem, który potrafił wycelować w czoło przeciwnika z ponad 100 metrów. Był szybki i zwinny w porównaniu z przeciążonym zbroją Goliatem.

Każdy z nas ma pewne predyspozycje i ryzyka. Każdy z nas ma unikalne talenty i predyspozycje psychiczne.  Dobrze by z tych naszych szczególnych predyspozycji stworzyć dźwignie tak jak Dawid ze swojej procy.
Szczególne talenty są często dla otoczenia odbierane jako wady. To bardzo częsty schemat. Takim przykładem jest Johanatan Ive – który po przez swoją dysleksje,miał spore kłopoty z obsługą pierwszych komputerów – które wydawały mu się koszmarnie nie przyjazne. Teraz jest głównym designerem Apple – i to on zbudował sukces Apple budując niesamowicie przyjazne urządzenia. (można powiedzieć jeszcze o jego dbaniu o detal i sensorycznym podejściu , umiejętności patrzenia z różnych perspektyw – co też jest cechą charakterystyczną u dyslektyków.). Ogólnie dysleksja – jest genialnym przykładem budowania dźwigni ze swojej słabości (przeczytaj więcej na blogu dyslektyczni.pl)

1231231

Poznaj swoje predyspozycje i ryzyka

Na rynku istnieje wiele niesamowitych testów psychometrycznych, dzięki którym lepiej się poznasz. Wiele z nich oferuje całą masę wiedzy o tym co można zrobić ze swoimi umiejętnościami.

Stosuj odpowiedni marketing

Jako osoba która pomaga w marketingu firmom, musiałem przejść przez próbę ognia i z pokorą muszę przyznać, że nie wszystkie genialne na pierwszy rzut oka techniki marketingowe są dla każdego.
Każdy ma inne predyspozycje do tego jak robi sprzedaż i marketing. Teraz dokładnie analizuje, czy to co robię i proponuje przetrwa próbę czasu. Takim przykładem jest Karolina, projektantka której strona dopiero  po wielu próbach zaczęła działać. Kluczem było wykorzystania jej osobowości. Karolina to osoba o dużej energii i decyzyjności(lub woli – idąc za terminologia z testu profilu Facet5). Dochodzą do tego umiejętności techniczne, dlatego jej marketing opiera się na pozyskiwaniu klientów przez internet. Przeciwienstwem jest Dorota – również projektant, jednak z testu Facet5 to osoba o niskim wyniku energii, ale bardzo dużej uczuciowości i kontroli. Jej sposobem na pozyskiwaniu klientów to przede wszystkim spotkania i polecania. Operowaniem bardzo wysoką jakością a nie ilością. Obie osoby mają zupełnie innych klientów – mimo, że są w tej samej branży.

Stosuj odpowiednie narzędzia

Tak jak Dawid miał procę, tak Twoim narzędziem, mogą być zasoby meterialne i informatyczne. Za każdym razem jak pracuje z firmą, znajduje pole do ulepszeń. Zwykle realizuje je za pomocą specyficznych i skrojonych  na miarę firmy aplikacji:

oto cała lista, którę udało nam się zrealizować:

- aplikacja która liczy podatek na bieżąco- przydatne przy balansowaniu kosztami. (na ukończeniu)
- inna aplikacja która wykrywa faktury w poczcie i przesyła je na dysk twardy. (sam używam)
- aplikacja do śledzenia opinii i informacji na temat dowolnej firmy w sieci (łącznie z własną)
- aplikacja konfigurator cen. Dzięki niej klient może wybrać z pośród różnych wariantów cenowych szkolenie, warsztat, hotel itd.  – tutaj przykłady uform.pl
- aplikacja służąca do organizowaniu dojazdów uczestników do szkolenia.
- aplikacja, która umożliwia zapisywanie się na terminy. Pozwala oszczędzić czas klientów i właściciela . Redukuje liczbę telefonów.
- aplikacja która wykrywa zmiany na stronie konkurentów. (w trakcie pracy)
- aplikacja która sprawdza najczęściej oglądane obszary na stronach internetowych. tzw. poniżej przykład:
Obraz w treści 1
Każdy powtarzalny proces można zautomatyzować. Jeśli w firmie robisz jakąś czynność kilka  razy w miesiącu i zajmuje Ci to więcej niż 15 minut, polecam ją zautomatyzować.
Podsumowując
Mam nadzieje, że zainspirowałem Cię tymi kilkoma przykładami do kolejnych pozytywnych kroków w Twojej firmie. Jeśli miałbyś dodatkowe pytania, sugestie: chętnie na nie zareaguje w komentarzach lub mailowo.
Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->