5 strategii martketingowych dla projektantów i architektów

Jak przestać się martwić o klientów i zacząć projektować?

To jest trawerstacja tytułu słynnej książki D. Carnegie, jednak to co poniżej znajdziesz, to kilka moich konkretnych wniosków z pracy z architektami jako projektant stron.

Przedstawiam Ci  5 konkretnych strategii na to jak zdobyć ODPOWIEDNICH klientów.

1.

Buduj swoją markę po przez dzielenie się swoją wiedzą. Niewielu architektów i projektantów wnętrz jeszcze to robi… Więc jest to szansa dla Ciebie. Architekci czasem nie wierzą w w sensownoć pisania – poniważ prowadzenie bloga zajmuje czas.

Jeśli jesteś architektem, który zdobywa zlecenia np. na oferii, to warto zadać sobie pytanie: czy Twoje zgłoszenie nie będzie miało więcej szansy, jeśli Twoja strona będzie pełna Twojego doświadczenia?

Ja jestem o tym absolutnie przekonany. Sprawdziłem to kilkukrotnie.

Budowanie pozycji eksperta może nastręczać sporo trudności, jeśli nie zna się odpowiednich przykładów.  Jednak zasada jest prosta nawet jeśli zdobyłeś nagrodę Pritzkera – i umieścisz to na stronie: to mało kto się o tym dowie….

Blog projektantki wnętrz w roku 2012 - widać spory wzrost!

Blog projektantki wnętrz w roku 2012 – widać spory wzrost! Wystarczy pisać jeden artykuł w ciągu tygodnia i chwalić się nim na forach

2.

Ogłaszaj się on-line i off-line. Reklamuj się w Ad-words, facebook, google+, linkedin. Z drugiej strony, miej ze sobą zawsze swoje wydrukowane portfolio katalog – i oczywiście link do  strony internetowej.

wykres_blog_zaaranzowani

3.

Buduj wiarygodność na stronie internetowej. Odwiedzający Twoją stronę przychodzą z 2 żródeł:

  • Osoby, które szukają inspiracji w internecie i wchodzą na Twoją stronę z wyszukiwarki Google.
  • Osoby, które są z polecenia, które usłyszały o Tobie z ust znajomych, Twoich zadowolonych i niezadowolonych klientów. Klienci Ci wchodzą na stronę po  by uwiarygodnić Twoją osobę i wyrobić sobie własne zdanie o Tobie.

 

4.

4. Znajdź swoją niszę. Architektura to szeeeeroki temat: nie musisz robić wszystkiego – dobrze znaleźć sobie odpowiednią niszę  i skierować swoje siły na dany temat. Jeśli jesteś projektantem wnętrz, to jakich? Do jakich klientów uderzasz? Na jakim obszarze działasz?

5.

5.  Podstawą to piękne portfolio! Wizualizacje powinny być naprawdę najlepszej jakości. I co najważniejsze – muszą to być Twoje wizualizacje a nie kupione na giełdach zdjęć…. Potrzebujesz też odpowiednie skonstruować portfolio aby nie tylko pokazywało Twoje pracy, ale także dobrze sprzedawało i zachęcało klienta do wykonania telefonu.

Palacio_Itamaraty_rendering_by_Tom1979th

Znam bardzo dobrze środowisko architektów. Wielu moich znajomych i klientów są architektami – ponieważ sam studiowałem architekturę i jestem projektantem. Jestem tez pasjonatem marketingu i uwielbiam łączyć ze sobą te światy.

Skuteczne strona internetowa + odpowiednie środowisko.

 

Mam dla Ciebie przemyślany i dopasowany do Ciebie system, który oczywiście z Twoją pomocą – pozwoli Ci zdobyć łatwiej zdobywać klientów. Dzięki temu będziesz  miał więcej czasu na projektowanie i zwiększysz dochody.

Ten system bazuje na połączeniu Twojej strony ze sprzyjającym środowiskiem portalu zaaranzowani.pl

Główną osią systemu jest Twoja strona internetowa, która sprawia, że ludzie wyrobią sobie o tobie wstępną opinie, i.. zadzwonią lub napiszą do Ciebie.

Oprócz tego oferuje Ci  sporo wiedzy, w takiej dawce w jakiej to koniecznie. Wiedza ta dotyczy:

  • Budowy strony internetowej – tak byś rozumiał dlaczego tak a nie inaczej jest skonstruowana.
  • organizacji pracy i takim połączeniem wiedzy marketingowej abyś miał czas na projektowanie i „normalna pracę”
  • tematów związanych z prowadzeniem działalności
  • dawkę nowych sposobów na reklamę.

Czy to zadziała?

Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: Która osoba  zdecyduje się na telefon do Ciebie. Czy jeśli wejdzie na zwykłą wyświetlarkę porfolio, czy na dobrze zaprojektowaną stronę pod względem marketingowym i projektowym?

No właśnie! Strona internetowa to połączenie marketingu, funkcji i treści. I tylko taka ma szanse być skuteczna.
Jednak to nie wszystko – kluczem jest dalsza obsługa i wsparcie – na które możesz liczyć.

Ok. Jacek, ile trzeba zainwestować?
Projekt strony pod tym względem  jest podobny jak projekt architektoniczny, w zależności od skali, jego cena waha się w przedziale od 600 zł do 6000 zł i wyżej. Wszystko zależy; od Twojego budżetu i celu jaki sobie obierzesz. Jest możliwość jednorazowej wpłaty, ale także ratalnej.

Dobrze abyś się ze mną skontaktował i żebyśmy przedyskutowali ten temat.
Zostaw swój e-mail lub telefon, a skontaktuje się jutro z Tobą

Email

Telefon (wymagane)

Co oprócz tego mogę zyskać?

To co mnie odróżnia od innych, to fakt że nie pozostawiam nikogo ze swoją stroną samego, oprócz projektu dostaniesz wsparcie dotyczące obsługi strony, a także biuletyn z podpowiedziami dotyczącymi  marketingu.

  • Nie pracuje sam, działam zespołowo. I nie jest to „młody dynamiczny zespół:)” tylko przyjaciele i eksperci w swojej branży. Pracuje razem z osobami, którzy zajmują się analizą i reklamą adwords, jak i grafikami DTP i  typografami.
  • wiem co w trawie piszczy jeśli chodzi o rynek budowlano-architektoniczny – więc szybko znajdziemy wspólny język.
Najczęściej zadawane pytania:

* jakie masz rozwiązanie na tzw. nierówny wzrost. Jestem projektantem z 5 letnim doświadczeniem, a ciągle doświadczam sytuacji, w której raz mam okresy kiedy mam za dużo projektów a raz takie, w którym nie mam zleceń.

Jacek: To dlatego, że się nie reklamujesz. Kiedy projektujesz nie masz czasu na reklamę – to naturalne – ale przez to nie masz zleceń.  Jeśli zadbasz o reklamę w trakcie projektowania – wszystko powinno być ok. Uprzedzę pytanie, nie jest koniecznie, abyś to Ty był tą osobą która Cię promuje – może to za Ciebie robić system taki jak wyżej, albo ktoś kto się na tym zna i lubi to robić.

* czy Architekt sam może sobie zrobić stronę internetową?

Tak będzie to potrafił. Strona będzie ładna i oryginalna, na pewno zrobi wrażenie. Strona jednak to nie katalog – tylko zmieniający i interaktywna maszyna do zdobywania klientów.
Po drugie robienie samemu strony – to jest dodatkowy czas na naukę – która zajmie Ci sporo czasu.
Dlatego osoba która robi to bez doświadczenia, może zrobić taką stroną, która perspektywie lat, szybko straci na aktualności.

* czy jest sens robienia stron na bezpłatnych platformach takich jak WIX czy wordpress.com

Jeśli chcesz budować swoją markę i zwiększać jej wartość – zapomnij o tego typu platformach. One służą do tego by bydować ICH markę, a nie Twoją. Ty potrzebujesz Własnej domeny, hostingu i kontroli nad tym co się dzieje ze swoją stroną. Jeśli coś się zmieni na ich platformie – to nie będziesz miał absolutnie żadnej kontroli nad tym.

Jacek Wiktor

Email

Telefon (wymagane)

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->