Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/design-trends-w-portalach-newsowych-styczen-2015/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/design-trends-w-portalach-newsowych-styczen-2015/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44
Design Trends w portalach newsowych – styczeń 2015

Design Trends w portalach newsowych – styczeń 2015

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/design-trends-w-portalach-newsowych-styczen-2015/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Design portali newsowych wyraźnie zmierza w kierunku przekazywania coraz bardziej skondensowanej informacji. Nic w tym dziwnego  – przepływ informacji także nabrał tempa.

Rola Mediów społecznościowych i blogów.
Na poniższych diagramach widać, że coraz większą rolę dla portali ma facebook i inne portale społecznościowe.  Ze statystyk wynika, że facebook jest coraz większym źródłem ruchu dla portali newsowych.
Infographic: Facebook is the No.1 Social Traffic Source for News Websites | Statista

Tutaj jest inny przykład, który pokazuje, że aż 64% użytkowników facebooka przechodzi do portalu.  (badanie z końca 2013r.)

Media Społecznościowe i portale newsowe i statystyki

żródło:http://pewrsr.ch/1tZ2Rsu

Nowa technologia

Coraz więcej użytkowników ma ekrany o wyższej rozdzielczości. Opanowana została też niemalże do perfekcji umiejętność Responsive design – czyli  dopasowania treści do urządzenia użytkownika

statystyki użycie rozdzielczosci ekranu.  żródło: http://www.w3schools.com

statystyki użycie rozdzielczości ekranu. żródło: http://www.w3schools.com

Okazuje się, że te fakty mają spory wpływ na design portali informacyjnych. Przeglądając kilkanaście portali informacyjnych zza Atlantyku, można zauważyć kilka trendów:

1. Serwisy nabierają coraz większej przejrzystości. Przede wszystkim dzięki wykorzystaniu całej przestrzeni monitora. ( Chyba najlepiej to zrobiły takie serwisy jak Bloomberg.com, mashable.com)
2. Przejrzystość i czytelność zwiększona została przez coraz lepszą typografie. Bardzo dobrane interlinie i wielkość czcionek sprawia, że nagle pojawia się jasność… której przez wiele lat w serwisach nie było.
3. Coraz częściej pojawia się inna formuła budowania treści. Ogólnie można powiedzieć, że są to 3 grupy: Najnowsze wiadomości, „trending news” – czyli te, które zyskują na  popularności, i hot news – czyli te najpopularniejsze. Oczywiście oprócz tego w zależności od cyklu życia i specjalizacji portalu – pojawiają się dodatkowe kategorie. Przykładem jest: moduł polecany news (featured post – np. najważniejsze wydarzenie tygodnia), różnego rodzaju statystyki, streaming video, odniesienia do platformy blogowej.

4. Featured post - w dużym skrócie ten moduł występuje w 3 koncepcje. Albo go nie ma w cale – lub pojawia się jako większa grafika, albo jest na całej szerokości. Przy portalach typu slow – gdzie artykuły są w większym stopniu redagowane,  tam slide`ry – są duże i widoczne.
5. W 2014 r. coraz większa popularność zyskuje oparcie się o teksty blogerów – i widać że ten trend się rozwija – szczególnie w portalach technologicznych. Dużą wagę wtedy poświęca się prezentacji autora artykułu.
6. Grafika i nagłówki – portale które niedawno zostały aktualizowane – praktycznie zrezygnowały z opisów. Za to powiększone zostały zdjęcia i wydłużony nagłówek.
Mojemu subiektywnemu badaniu  uczestniczyły takie takie portale jak: businesweek.com, nytimes.com http://www.huffingtonpost.com/  http://mashable.com/
http://mashable.com/ http://www.people.com/people/ wired.com i kilkanaście innych mniejszych.

Jak tą wiedze wykorzystać?

Zwróć uwagę na statystyki swojej strony, i zobacz czy nie czas sprawić by Twoja strona, niezależnie od charakteru, była bardziej ciekawa dla użytkownika który większość czasu spędza na facebooku:).

zdjęcia: readerwalker

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->