Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/poznaj-nowy-trend-projektowanie-doskonalych-uslug/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/poznaj-nowy-trend-projektowanie-doskonalych-uslug/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44
Poznaj nowy trend: projektowanie doskonałych usług

Poznaj nowy trend: projektowanie doskonałych usług

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/poznaj-nowy-trend-projektowanie-doskonalych-uslug/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Z perspektywy projektantów usługi często są przede wszystkim dla właścicieli firm, niż faktycznie zaprojektowane pod klientów.  To pułapka, która ma swoje nieciekawe konsekwencje, dlatego staram się poznać perspektywę ze wszystkich możliwych stron. Dosyć często zatrudniam się u klientów, czy nawet staje się ich klientami.  Dzięki  temu łatwiej jest rozumieć w jaki sposób powinna być zaprojektowana nie tylko strona internetowa, ale właśnie coś co zwykle umyka nam wszystkim.

Zaprojektowana usługa

Oprócz strony, przygotowuje dla klienta propozycje projektowe usług: obsługi klienta, opakowania produktów, komunikatu marketingowego.  Dotyczy to całego doświadczenia klienta.

Jestem wielkim fanem projektowania HX/UX (Human Experience/User Experience) – ponieważ to czy oferujesz coś lepszego – wcale nie wynika z Twoich zasobów: lepszych maszyn, niższych cen, czy ilości sprzedanych produktów – czy nawet wiedzy. Zasoby dla ludzi przedsiębiorczych są na wyciągnięcie ręki. Dzięki pieniądzom z UE, możliwościom dogodnych pożyczek, sprytna konkurencja może mieć to co Ty w niedługim czasie. Co wtedy?

Dlatego dobrze jest zdefiniować Twoją przewagę.  A gdybym powiedział, że Twoje usługi to wspaniałe doświadczenie : „mają klimat i wdzięk i  realizowane są z niesamowitą płynnością”.

Brzmi znajomo?

To jak opis produktów z prezentacji Steva Jobsa czy Johnatana Iva. Dokładnie! Świat super aplikacji i urządzeń – które zachwycają jest często daleko do przodu w porównaniu z tym co oferujemy w świecie off-line. Szczególnie jest to widoczne w sektorze małych i średnich usług. Jednak trend koncentracji na doświadczeniu klienta jest coraz bardziej widoczny. Dlatego warto  mu się przyjrzeć.

Duże firmy i korporacje – okryły to już dawno. Firmy z grupy Virgin, Zappos, Zelando, Apple – wyrosły właśnie na tym.  Co więcej, powoli – a nawet bardzo powoli zaczynają to zauważać takie molochy jak Poczta Polska, PKP i urzędy. A jeśli Oni się zmieniają – reszta pójdzie za przykładem.

Co myślisz o tym aby Twoją usługę zaprojektować od A do Z ?

Niezależnie co robisz: czy sprzedajesz na allegro, czy handlujesz warzywami na straganie, prowadzisz zajęcia jogi, albo jesteś księdzem – Twoja usługa może być ZAPROJEKTOWANA ze względu na doskonałe doświadczenie.

walkiem

Szukam doskonałego doświadczenia ;) wraz z Dorotą projektantką wnętrz –  w cukierni.

 

Mały przykład

Ze względu na moje architektoniczne doświadczenia, bardzo bacznie patrze na detale w miejscach pracy. Prawie każdy sklep wykłada się na jednym z nich: KLAMKA. Zwykle jest zimna, zużyta. Ma tak duże „luzy”, że za chwile pewnie wyleci. Najgorzej kiedy drzwi się nie domykają – to już jest masakra. Jak myślisz co to może symbolizować w Twojej firmie.
Wiesz jak psychoanalitycy interpretują tego rodzaju wizje? :)

Przecież klamka to pierwszy fizyczny kontakt z Twoją firmą. Klamka maże być jak Twoja dłoń. Wyobraźmy sobie dłoń Twojej firmy. Pomyśl o tym jakie doświadczenie chciałbyś oferować klientom tym jednym elementem… Oczywiście nie oto  chodzi aby na początku zabierać się za wymianę drzwi :)

Podsumowując

Dzisiejszy trend do skupienie się na doświadczeniu w usługach. Okazuje się, że doświadczenie „emeizingów” nie dotyczy tylko telefonów  i urządzeń multimedialnych – ale doświadczenia wogóle każdego z nas w interakcji z usługą.

ps. Jeśli jesteś ciekawy w jaki sposób projektuje strony internetowe i jak pomagam zaprojektować różnego rodzaju usługi zapisz się na bezpłatny biuletyn.

Adres e-mail




Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->