Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/pro-bono/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/pro-bono/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44
strategia Pro Bono – nowa energia do działania dla Ciebie

strategia Pro Bono – nowa energia do działania dla Ciebie

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/marketing/pro-bono/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Jest wiele sposobów na zwiększenie wartości tego co Tworzysz i Oferujesz. Ten jest genialny – działaj dla Dobra Publicznego. Nie musisz od razu łożyć środki na cele charytatywnie – nie o to chodzi. Po prostu – działaj prospołecznie, służ  ludziom z którymi faktycznie funkcjonujesz.

Jest cała masa firm i marek, które zrozumiało tą zasadę. Bardzo przekonująco o tym pisze Seth Godin w książce „Najmocniejsze ogniwo”.  Pisze w niej o ludziach sztuki – którzy osiągnęli sukces, dzięki oferowaniu od serca to co mają najlepsze. Takim przykładem jest Linus Torvalds – twórca linksa.

najprostrzym sposobem służby społecznej – jest budowaniem tej społeczności!

Blogi i fora

Internet daje olbrzymie możliwości. Możesz wykorzystać do tego swoją stronę internetową – załóż bloga.  Wokół bloga potrafią się skupić całe społeczności. Z treści blogów powstają książki, szkolenia czasem nawet  filmy. Można wymienić pierwsze lepsze przykłady: książka  „Zen Prezentacji” – Gerr Reynolds – i wspaniały blog dotyczący robienia prezentacji. Mnie najbardziej interesuje własne podwórko: Książka „Jest Dobrze” – znanego Katowickiego Psychiatry „jest Dobrzysty” Bartosza M. Wrony powstała przy inspiracji bloga o tym samym tytule:  http://bardzodobrze.blox.pl/

Spotkania i webinary rozwojowe

Oprócz bloga – możesz organizować spotkania poza internetem: np.  spotkania rozwojowe. Można podać przykład fenomenalnych Klubów Rozwoju Michała Wawrzyniaka – gdzie za drobną opłatę przyjeżdżało tysiące ludzi do Kalisza na show i inspiracje (zobacz również Jego  najnowszą inictatywę:  hejtoholik). Tego rodzaju spotkania wiele osób stosuje na różną skalę i w różny sposób. Daniel Kubach – prowadzi co poniedziałek inpirujące webinary – dotyczące rozwoju osobistego – jednocześnie promując w ten sposób swoją usługę medyczną.

Wyzwania i konkursy

Inny przykład „to wyzwania”. Najbardziej znany jest ice bucket challenge, jednak jest sporo sporo innych. I dla Twoich klientów – możesz stworzyć „czelendź” Twojego pomysłu.

Grupy wsparcia

A teraz kilka innych przykładów, dla Twojej inspiracji. Dla dietetyka świetnym sposobem jest stworzenie grupy wsparcia – zupełnie bezpłatnie. Można się ograniczyć jedynie do moderowania i zapraszać każdego kto ma ochotę porozmawiać z innymi o swoich problemie.

„SiUdemka” w Inowrocławiu – to prężna grupa przedsiębiorców – gdzie działa ta sama zasada korzystania z dobra jakim są relacje innych ludzi.

Kluby i stowarzyszenia

Inny przykład: „lokalny klub biegacza” – świetny początek do tego by zbudować społeczność. Sport i sztuka to nieograniczone pole na sprawienie, że Twoja firma usłyszy bicie serce lokalnej społeczności.  Mój tata był fotografem i jednocześnie organizował obozy sportowe dla dzieciaków. Dzięki temu był znany na całe miasto – i łatwiej mu było o pracę przez całe dziesięciolecia.

Inny przykład: Zajęcia jogi-on-line. Wejdź na akademiajogi.pl, gdzie znany Katowicki jogin – prowadzi zupełnie bezpłatnie zajęcia Jogi przed kamerą  i każdy kto się zaloguje może spróbować :)

gry i zabawy;)

Nie musi to być sport. Może to być rozrywka. Np. kluby gier Eurocash i CashFlow istnieją już chyba w każdym mieście. Mogą to być również społeczności gier fabularnych, które często nie mają gdzie się podziać – a mogli by znaleźć swoje miejsce w jakieś restauracji czy fajnej kawiarni. Jest to świetna okazja dla obu stron.

Czy warto?

Prawo Maltcalfa`a głosi, że wartość sieci wzrasta proporcjonalnie do kwadratu liczby tworzących je więzów. Trudno to osiągnąć nie dzieląc się i nie budując relacji. Jednym z fenomenalnych przykładów budowania więzi  jest klub Anonimowych Alkoholików. Gdzie uzależnieni i współuzależnieni pomagają sobie nawzajem nie oczekując niczego wzamian. Prócz może tego, że osoba która wyzdrowiała może zostać sponsorem kogoś kto akurat jest w potrzebie.

Czy widzisz sposób aby wykorzystać podobny schemat w swojej społeczności?

 

 

zdjęcie flickr: @Doug88888

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->