Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/organizacja/kiedy-upublicznic-strone-www-jak-najszybciej-czy-kiedy-bedzie-skonczona/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/organizacja/kiedy-upublicznic-strone-www-jak-najszybciej-czy-kiedy-bedzie-skonczona/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44
Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/organizacja/kiedy-upublicznic-strone-www-jak-najszybciej-czy-kiedy-bedzie-skonczona/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Znasz to? Projekt skończony na 100% – ale zawsze jest jeszcze jedna drobna rzecz, która wymaga poprawy….

Inna sytuacja: projekt nie jest skończony nawet w połowie ale mamy nowy pomysł, nową koncepcje, która jest genialna  i nie zastanawiając się przedłużamy ukończenie projektu.
Najczęstsze błędy popełnianie przez nas, to zbytnie „pieszczenie” się z projektem. Jeśli chodzi o internet – najlepiej dać projekt praktycznie już wtedy kiedy zaczyna już oferować wartość dla odwiedzające. Dlaczego?
Co jeśli opóźniasz otwarcie e-sklepu?
Przyjrzyj się etapowi realizacji e sklepu. Realizacja prostego zajmuje np. 2 miesiące. Potem jest czas na wrzucanie produktów, jeśli nie robiłeś tego już podczas budowania sklepu zajmie to kolejny miesiąc albo nawet kilka, jeśli działasz sam. Co z czasem, kiedy sklep jest nieczynny?
Tracisz zysk, który mógłbyś osiągając sprzedając to co masz.

Doświadczenie?
Co z doświadczeniem, które mogłeś zyskać  sprzedając kilka sztuk pierwszym klientom?

To nie wszystko. Jeśli dosyć wcześnie uruchomisz stronę czy sklep efekty będziesz mógł zaobserwować stopniowo. Jest prawdopodobieństwo, że ostatecznie będa większe, niż gdybyś opóźniał upublicznienie sklepu/strony. Ponieważ z miesiąca na miesiąc skok związany z  efektami będzie większy  ze względu na Twoje większe doświadczenie, wypozycjonowanie strony czy zwiększający się zasięg marki.
Jak widzisz bardzo dużą wagę odgrywa tutaj czas.

Pozytywna spirala sukcesu.
Pamiętaj jeszcze o efekcie psychologicznym. Wraz z pierwszą cichą premierą rośnie adrenalina i radość ze zrobienia pierwszego kroku, co pomaga zrobić kolejne kroki i w końcu zakończyć pierwszą fazę projektu. Ten schemat jest szczególne ważne dla osób kreatywnych i rozproszonych.

30%=30% efektów a 100%?
Innym plusem jest to, że kiedy zrobisz coś na 30% – dostaniesz powiedzmy 30% efektów. Nie boli tak bardzo jak zrobienie 100% i dostanie 50% efektów. ;)

Spinka czy luz?
Czy z taką kondycją fizyczną którą masz, jesteś w stanie stanąć w szranki ze sprinterem?
Duże firmy stać na perfekcyjne przygotowanie co jest z jednej strony plusem, z drugiej strony ich koszmarem. Nie mają tego problemu firmy, które zaczynają. Niestety są bardzo zapatrzeni są w sukces tych dużych i próbują im dorównać: Jakością zdjęć, stroną www, odpowiednią oprawą. Zapominając o tym, że na sukces dużych firm pracują całe sztaby ludzi. Przecież wielkie firmy – też kiedyś zaczynały skromnie. Zobacz Onet z roku 1996:

onet-1996

 

Wypróbuj 3/4
W książce Rework jest poświęcony jeden rozdział na temat kończenia projektów, w którym autorzy przekonują,  że do osiągnięcia sukcesu wystarczy zacząć z projektem na czwórkę z plusem.  Tak powstał ich flagowy produkt Basecamp – który służy do organizacji.Duże firmy stać na perfekcyjne przygotowanie co jest z jednej strony plusem, z drugiej strony koszmarem.  Nie mają tego problemu firmy które zaczynają - niestety tak bardzo zapatrzeni są na tych dużych i próbują im dorównać. Jakością zdjęć, stroną www, odpowiednią oprawą. Zapominając o tym że na sukces dużych firm pracują całe sztaby ludzi.

Uwaga – duży wyjątek od reguły:)

Te sugestie mogą nie działać dla dużych marek i dużych przedsięwzięć.Tutaj potrzebujesz się zastanowić nad rzeczywistością Twojej firmy.  Duże marki też wprowadzają zmiany stopniowo przy (np rebrandingu, redesignie) ale są na to przygotowane.  Portal gazeta.pl w grudniu 2014 – odświeżył swoją stronę stopniowo.  Pewnie zauważyłeś- że logotyp codziennie ulegał zmianie!:)  Onet.pl natomiast, zrobił to na raz. Inne strategie wynikały z tego, że gazeta.pl – niemalże całkowicie przebudowała serwis, a Onet – wzorował się na swoim poprzednim wyglądzie.
pozdrawiam
Jacek Wiktorzdjęcia:
Ian Iott
Krisen
timothyJ
  • Piotr Trzeszczyński

    Bardzo dobry artykuł. Dzięki za wskazówki!

  • http://Jacekwiktor.pl/ Jacek Wiktor

    Dzięki wielkie!

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->