Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/organizacja/pomysl-na-bezpieczna-firme/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/organizacja/pomysl-na-bezpieczna-firme/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Pomysł na bezpieczną firmę

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/organizacja/pomysl-na-bezpieczna-firme/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Kiedy nie działa system finansowy. Środki płatnicze tracą swoją wartość i stają się bezużytecznym papierem.

Można było to zaobserwować na przykładzie Argentyny kilkanaście lat temu, niedawno na okupowanych terenach Ukrainy i teraz w przypadku Grecji. Wtedy ludzie wracają do handlu wymiennego.

Jest jednak środek płatniczy który nigdy nie traci wartości. Nawet więcej, w sytuacjach kryzysowych jak te powyższe, zyskuje jeszcze na wartości!
Jest nim złoto i srebro. W kraju ogarniętym wojną, złota moneta może uratować życie – mimo, że jej faktyczna wartość to np. 500 zł.
Nie piszę o tym dlatego, że chce Cię namówić do inwestycji w złoto. Nie znam się na tym i nie potrafiłbym Ci doradzić. Chce Ci jednak powiedzieć, że niezależnie od tego jak Ci teraz idzie, warto się zabezpieczyć na przyszłość  Mam farta, że obsługuje klientów z wielu branż przez długi okres czasó i  miałem okazje zauważyć kilka tematów o które warto zadbać zawczasu.
Tak jak w genotypie są informacje na temat przyszłych chorobach, tak w firmie są pewne geny, które z czasem wygenerują problemy. Pomyślałem, że wypiszę listę 10 rzeczy które w przyszłości mogą przynieść problemy.
1.Osoby, które mają zbyt dużo pracy odsyłają klientów z kwitkiem, albo więcej pracują. Jest już za późno na bezstresowe budowanie teamu. Dlatego wcześniej warto pomyśleć o metateamie. Zobacz artykuł historia Poznaj słodką broń Anety
2.Osoby, które ” nie muszą się reklamować”, bo mają wystarczająco dużo klientów z polecenia. uzależniają się od jednej formy pozyskiwania klientów.  Może się zdarzyć, że rynek się całkowicie zmieni w przeciągu szybkiego czasu  i Twoi klienci zostaną przejęci przez innych.  Dlatego warto mieć klientów z kilku źródeł.
3.Osoby, które nie mają środków, nie wiedzą co zrobić, gdy nagle tych pieniędzy przybędzie i szybko je tracą. Dlatego warto od czasu do czasu pomażyć. CO by było gdyby w firmie pojawiło się X pieniędzy.
4. Ludzie nie obserwują trendów. Sam tak robiłem przez jaki czas i sporo mnie to kosztowało stresu. Np. branże „internetowe” bardzo szybko się zmieniają.
Każda branża ma swoje cykle i ewolucje. Jeszcze 3 lata temu zdrowy tryb życia był raczkującym rynkiem, dzisiaj dosięga pełni i profesjonalizuje się. Na ten rynek wejdą duzi gracze z tradycyjnej żywności.
Innym trendem  jest sprzedaż internetowa. Już teraz w wielu branżach sprzedaż tradycyjna – ma mniejszą wartość niż w internecie. Np. odzież.  Do tego dochodzi konkurencja, która dociera do klientów coraz to wymyślnymi drogami.
Już teraz sprzedaż w internecie trudno robić w pojedynkę. ktoś musi pisać teksty, robić grafikę, zajmować się marketingiem.
Warto się na chwilę zatrzymać i zastanowić się co będzie za rok, czy pięć lat w Twojej branży, tak by mieć możliwość manewru i mniej stresu sytuacji dużej zmiany na rynku.
Poniżej, przykładowy wykres trendów w branży FIT.

5. Projektanci i freelanserzy. Kiedy mają pracę, nie reklamują się. Dopiero kiedy zlecenia się skończą, myślą o reklamie. Trudno wtedy o kreatywność w projektach i w zarządzaniu firmą.
Co musiałbyś zrobić aby cały czas sprzedawać?

Może to być strona www i automatyczne sposoby promocji. Mogą to być partnerzy, inni klienci, może to być Twój zespół sprzedażowy. To tylko przykłady – rozwiązań może być sporo.

6. Wchodzenie w nowe rzeczy, myśląc że wiesz na ten temat wszystko. Wydaje nam się, że jesteśmy nowatorscy. W rzeczywistości bardzo rzadko ktokolwiek coś nowego wymyślił. Kiedy wchodzisz w coś co nie robiłeś do tej pory – na 90% się na tym nie znasz.

Np. zrobiłeś aplikacje i zleciłeś to firmie, która się tym zajmuje.  Mówisz ekipie jak ma być zrobiona , nie licząc się z tym, że Oni zrobili już 10 takich aplikacji i mają wiedzę. Im nie zależy żeby Ciebie przekonywać – Ty im płacisz, oni zrobią to co zechcesz. Pytanie czy to będzie działało?

byłem świadkiem tego, jakie pieniądze można utopić budując zabawkę…

 

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->