Twoja firma to wojownik czy dziewica?

Mój znajomy, który ma świetnie prosperującą firmę, powiedział kiedyś że od razu widać kto ma szanse zbudować coś sensownego, po tym jak myśli o swojej identyfikacji wizualnej.

Firma, organizacja przedsięwzięcie, marka -zawsze ma swoją tożsamoś, jednak jeśli jej nie odkryjemy, nigdy nie będziemy wiedzieli do czego tą firmę stworzyliśmy.

Obserwując jak działają i rozwijają się prężne firmy (nie tylko duże)- zauważyłem, że osobowość dojrzałych firm jest konkretna i w zasadzie prosta do odczytania. Na pierwszy rzut oka widać co firma komunikuje i jaki ma styl.

Pytanie jest zatem takie, jak sprawić by nasza firma nabrała wyrazistości i konkretnego wyrazu?

Osobowość firmy prktycznie rządzi się tymi samymi prawami jak osobowość człowieka. Wiedza psychologiczna, humanistycznej a nawet ezoteryczna daje odpowiedź na te pyanie. Przygotowałem dla Ciebie mały koncentrat, który pomoże Ci wykonać kolejny krok na ścieżce do zbudowania identyfikacji wizualnej.

CG. Jung – otworzył przed nami fascynujący świat archetypów. Czyli pewnych zespołów symboli które sa uniwersalne dla całej naszej społeczności. Życie każdego z nas obejmuje pewne archetypy – które pozwalają nam łatwiej zdefiniować samych siebie i ułatwiają rozwój.

Tak samo jest z tożsamością firm.  Poniżej garść archetypów – listę tą wybrałem z książki: Creating Brand Meaning. How to use brand vision archetypes.  Dr. Peter Steidl. Oto ona:

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję Politykę prywatności

awanturnik,
doradca
mistrz
towarzysz
opiekun
wojownik
mędrzec
patriarcha
czarodziej
entuzjasta
przyjaciel
uzdrowiciel
bohater
kochanek
mistrz
buntownik
matka ziemia
twórca
swój chłop

Każda z tych marek ma swoją specyficzną charakterystykę.  Swoich odbiorców,  język, świat do którego dąży i swój cień – z którym walczy.  To wszystko buduje unikalną historie marki.

Ważne byś wybrał z pośród nich ten, który najbardziej pasuje do Twojej firmy.
Nie mogę w tym skromnym artykule umieścić wszystkich informacji – powstała by materiał na kilka książek.

Jednak obejrzyj tą krótką prezentacje:

 

 

 

 

Jak widzisz tego typu wiedza, może dać możliwość pozytywnej tranformacji firmy. Na codzień wykorzystuje ta wiedzę w projektowaniu. Praca nad archetypowaniem marki, daje silne podstawy do rozwoju i pewność siebie.
Identyfikacja wizualna staje się o wiele bardziej czytelna dla odbiorcy, co oprócz oczywistych efektów daje też silną motywacje dla właściciela firmy.

Jeśli jesteś zainteresowany – więcej na temat budowania identyfikacji swojej firmy za pomocą archetypów i nie tylko przeczytasz w biuletynu MediaElements.

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->