Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/zwieksz-blask/kiedy-zaczac-zastanawiac-sie-nad-wprowadzeniem-sensownej-identyfikacji-wizualnej/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44 Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/zwieksz-blask/kiedy-zaczac-zastanawiac-sie-nad-wprowadzeniem-sensownej-identyfikacji-wizualnej/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44
Kiedy zacząć zastanawiać się nad wprowadzeniem sensownej identyfikacji wizualnej.

Kiedy zacząć zastanawiać się nad wprowadzeniem sensownej identyfikacji wizualnej.

Warning: file_get_contents(http://graph.facebook.com/?id=http://blog.mediaelements.pl/zwieksz-blask/kiedy-zaczac-zastanawiac-sie-nad-wprowadzeniem-sensownej-identyfikacji-wizualnej/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /home/jw44/domains/mediaelements.pl/public_html/blog/wp-content/themes/salient/functions.php on line 44

Identyfikacja wizualne to chyba najważniejsze narzędzie do kreowanie wizerunku osoby lub firmy. Poniżej jedno z najczęściej zadawane pytania, które według mnie są kluczowe. Brak odpowiedzi na te pytanie, to często bezsensu wyłożone pieniądze i stracony czas – i nie najlepszy efekt.

Kiedy zacząć zastanawiać się nad wprowadzeniem sensownej identyfikacji wizualnej.

Wiele osób, które zakładają swoje firmy, mają poczucie, że potrzebują logotyp. Chcą ruszyć na rynek ze swoim sztandarem. To jest zrozumiałe. Na początku jednak odradzam. Proponuje aktywnie poczekać. Z moich obserwacji wynika, że na początku mało kto rozumie swoją firmę. Nie ma jeszcze swojej usługi czy produktu.  Pomysł na firmę i na siebie jest mocno w powijakach. Lepiej sprawdzić czy  to co robisz działa, czy Ci się podoba, i ma to sens. Dlaczego?

Po to by logo było konkretne, wyrażało ducha firmy i nie trzeba było go zmieniać za pół roku. Co więcej: Logo to nie wszystko – kolorystyka, czcionki, design strony, ulotki, katalogu, papieru firmowego. Wiele osób robi od razu wszystko – a potem potrzebuje zmienić za jakiś czas – ponieważ wymyślona koncepcja to nie było dokładnie to.

kilka rzeczy które dobrze unikać przy projektowaniu logotypu. 

– dobrze unikać dosłowności -np. jeśli prowadzisz xero, nie łącz w logotypie ikonki pisaka i kartki.
– Logo to nie ilustracja – czyli nie wrzucamy rysunków, obrazków i zdjęć.
– logo to niebanalny kształt – który jest niepowtarzalny – więc nie ściągaj rysunków z darmowych i płatnych stocków, tylko zaprojektuj coś unikatowego.

Oczywiście to co napisałem nie jest regułą. Sztuka nie cierpi reguł – i nie da się ją zamnąć w sztywne ramy zasad. Chodzi o to że na początku lepiej, zaprojektować coś co działa, przyniesie Ci pierwsze korzyści – niż robić projekty identyfikacji za 3000 zł. Wystarczy projekt ulotki za 100 zł.

Dobrze jednak równolegle zajmować się tematem Designu Twojej firmy. Zapisz się do biuletyn MediaElements – poruszam w nim tematy na styku designu i marketingu.

Adres e-mail

Podsumowując:

Stworzenie swojej identyfikacji ma dopiero sens kiedy masz jasno określoną misję przedsiębiorstwa, masz produkt czy usługę na którą jest popyt na rynku.  Dlaczego? Przede wszystkim warto wiedzieć jaką funkcje pełni identyfikacja wizualna. Dzięki niej tworzymy markę.

Marka jest wielką siłą – odróżnia nas od konkurencji, daje   nam niepowtarzalny wizerunek – dzięki niej Twoi klienci wiedzą czego mogą się spodziewać – to na jej kanwie budujesz podstawowy zręb firmy – czyli dobre relacje firma – klient.

Zaufanie można zbudować tylko na tym co jest znane. Będziesz potrzebować sporo czasu na to by klienci poznali Cię i Ci zaczeli ufać. Tą ufność klienci identyfikują  z marką.

Jeśli zaczynasz działalność – i próbujesz na różnych rynkach, na razie nie zlecaj identyfikacji – szkoda na to środków. Oczywiście – przydadzą Ci się materiały reklamowe, typu wizytówki plakaty… Ale nie musisz inwestować w to dużo środków, postaw na skuteczność.

 

 

zdjęcie: https://www.flickr.com/photos/mjstewart/

Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij
-->